In conformitate cu Regulamentul UE 2016/679, pentru a utiliza acest site in continuare, te rugam sa iti dai acordul privind folosirea cookie-urilor si prelucrarea datelor personale colectate prin formular si email.

De Acord Ce inseamna cookie si cum le folosim
Cum prelucram datele personale colectate prin formular si email

Blog AromaWorld

Despre terapia cu plante, tincturi, rășini și uleiuri naturale. Produse cbd - modul de utilizare și proprietăți terapeutice. Aromaterapie - informații.

  • Ce activități provoacă stres zilnic

    Încă din cele mai vechi timpuri, stresul a fost prezent în viața oamenilor. Azi condițiile de viață sunt mult mai confortabile, în schimb presiunea socială este extrem de puternică. Obținerea performanțelor, obligația de a reuși la fel de bine în familie ca și la locul de muncă, ritmul alert de viață, izolarea, excesul de informații, toate duc la diferite forme de stres.

    Ce este totuși stresul? Care sunt cauzele și consecințele lui? Cum să-i faci față? Iată doar câteva întrebări care îl preocupă pe fiecare al doilea om. Drept răspuns, specialiștii în domeniul psihologiei și sociologiei au venit cu o definiție simplă, dar accesibilă pentru toate persoanele, indiferent de statut. Așadar, stresul este o reacție normală a organismului la anumite evenimente sau presiuni exterioare, care acționează în vederea dereglarii echilibrului psihofiziologic al corpului uman. 

    Specialiștii clasifică sursele potențiale de stres în 4 clase principale:

    • evenimente din viață,
    • mediul înconjurător,
    • relațiile cu alte persoane,
    • gândurile și percepțiile noastre.

    În acest articol sunt elucidate 5 surse de stres cotidian, care reprezintă unele dintre cele mai mari probleme ale societății de azi.

    Alimentația dezechilibrată

    Bineînțeles, alimentația constituie un generator de energie și vitalitate pentru funcționarea adecvată a tuturor organelor corpului uman. Regimul alimentar rațional este o luptă anti-stres înarmată cu un cuțit și o furculiță. Unele carențe în alimentația zilnică ne determină să fim mult mai sensibili la stres și chiar ne cauzează momente de panică sau depresie.

    Cu o alimentație anti-stres adaptată la starea de sănătate a corpului, puteți să vă readuceți tonusul și bunăstarea fizică și mentală. În timp ce medicii nutriționiști recomandă consumul alimentelor bogate în magneziu, triptofan, acizi grași și vitamine, adepții medicinei tradiționale ne recomandă să recurgem la metodele naturiste de combatere a stresului. Cele mai efective remedii naturale le găsiți chiar în propria locuință, pe raftul cu ceaiuri, de multe ori ignorat. În perioadele de suprasolicitare intelectuală și psihologică se recomandă administrarea ceaiului natural din flori uscate de lavandă, valeriană, mușețel și tei, precum și frunze proaspete sau uscate de busuioc. Important e să cunoașteți că majoritatea plantelor cu efect calmant sunt adevărate medicamente și doza acestora pentru infuzie se stabilește în funcție de intensitatea stresului sau starea de sănătate a persoanei. Așadar, înainte de a recurge la medicamente, încercați să urmați un regim alimentar echilibrat.

    Excesul de informație în mediul online

    news-gadjets

    Cu această problemă se confruntă practic toate categoriile de vârstă, întrucât internetul a devenit deja indispensabil pentru a-ți trăi viață din plin. Cea mai vulnerabilă la stresul cauzat de excesul de informație în mediul online este generația tânără, care-și creează propriul univers virtual pe rețelele de socializare. Unele studii recente demonstrează că timpul petrecut excesiv în mediul online favorizează intensificarea unor sentimente precum singurătatea, invidia, neîncrederea în sine sau pesimismul. Pentru persoanele care petrec mai mult de 6 ore pe zi în mediul online, orice contact cu societatea va fi o sursă importantă de stres.

    Pentru a evita și a trata dependența de social media, specialiștii propun dezvăluirea potențialului conversațional real în cadrul evenimentelor organizate, plimbările în aer liber care favorizează oxigenarea creierului, practicarea hobby-urilor offline și lectura.

    Ascultarea știrilor

    Este una din activitățile care, prin caracterul lor senzațional, vă poate provoca stres zilnic. Concentrându-se îndeosebi asupra evenimentelor negative, știrile au un caracter hiperbolic și trezesc sentimente de grijă, neliniște, iritare și descurajare. Uneori, fără să vă dați seama, ați trăit momente stresante, cauzate de noutăți bazate pe informații neveridice sau cu caracter provocator. Într-adevăr, astăzi, când spectrul de informații este atât de larg, cititorul devine debusolat și neprotejat. Iată de ce în mediul informativ oamenii sunt foarte ușor manipulați și agresați. Pentru a fi în siguranță, fiți selectivi și obiectivi în alegerea surselor informative. Nu permiteți acestor informații să vă afecteze. Asigurați-vă că știrile pe care le ascultați sau le citiți nu urmăresc interesele unor lideri de opinie și nu creează haos în societate.

    Presiunea la locul de muncă

    Aceasta a devenit una dintre cele mai importante surse de stres. Unii exprimă o anumită inadaptabilitate la locul de muncă, alții au responsabilități majore și un volum de muncă ce le depășesc capacitățile fizice și intelectuale. Astfel, jobul devine o adevărată fabrică de stres din cauza dezechilibrului dintre sarcinile puse în față angajatului și resursele de care el dispune pentru a răspunde corespunzător. De asemenea, atunci când unele persoane sunt izolate de colectivul de muncă și are contradicții severe cu managementul de top, situațiile stresante nu întârzie să apară. Aproape 50 % din angajații din Europa consideră că stresul este omniprezent la locul de muncă și reprezintă cauza a aproape jumătate din totalul zilelor de lucru pierdute.

    Privit la nivel organizațional, lupta cu presiunea la locul de muncă constituie nu doar o datorie morală și o investiție de succes pentru angajatori, dar și o obligație juridică europeană. Cu toate acestea, cunoscând mai bine problemele care pot surveni, și angajații trebuie să se implice în crearea unei atmosfere favorabile de muncă. Așadar, un feedback eficient în cadrul instituției va asigura o imunitate la situațiile de stres profesional.

    Hiperactivitatea și hipoactivitatea

    hiperactivitatete

    Aceste fenomene sunt neglijate de majoritatea persoanelor care nu conștientizează că lipsa sau excesul efortului fizic cauzează stări stresante și depresive pentru corpul uman. Cu siguranță, exercițiile fizice sunt indispensabile pentru sănătatea fizică și psihologică, însă excesul acestora conduce la intensificarea ritmului cardiac, apariția traumelor musculo-scheletice și, prin urmare, apariția stresului cardiovascular. În goana după o ținută sportivă de invidiat, unii încalcă termenul recomandat de medici de o ora pe zi pentru practicarea sportului.

    În cazul hipoactivitatii lucrurile stau un pic altfel. Din cauza unui job sedentar sau a unor probleme motorii de sănătate, unele persoane nu reușesc să-și realizeze necesarul zilnic de mișcare. Astfel, organele nu funcționează adecvat și creierul nu se alimentează suficient cu oxigen, iar productivitatea muncii va scădea cu fiecare oră petrecută în aceeași poziție.

    Hiperactivitatea și hipoactivitatea au devenit boli profesionale contemporane și pentru a le transforma în mituri, nu ne rămâne decât să luptăm cu ele. Pentru a suplini insuficiența de mișcare, începeți ziua cu o înviorare musculară și acordați plimbărilor în aer liber minim o ora pe zi. La pauza de masă nu ezitați să serviți o ceașcă de ceai natural pe bază de plante pentru a recăpăta tonusul mental și fizic.

    Reducerea stresului din cauza suprasolicitărilor fizice constă în proceduri de relaxare fiziologică și psihologică, bazate pe terapii cu uleiuri parfumate. Aromaterapiile însoțite de exerciții de respirație profundă și meditație constituie butonul de restart al organismului. De asemenea, masajul corpului condiționează degajarea tensiunii musculare și energiei negative acumulate pe tot parcursul zilei.

    Așadar, cele relatate anterior evidențiază faptul că stresul este boala secolului. El este cauza problemelor de spate, migrenelor, insomniilor, surmenajelor și a eșecurilor din viață noastră.

    Deci, începeți ziua cu un zâmbet, cu o idee pozitivă și veți putea controla mult mai bine stresul cotidian.

    Sursa: inimafericita.ro

  • Energizante naturale și eficiente - cum poți înlocui cafeaua?

    Cafeaua de dimineaţă este pentru unii singura metodă de a începe ziua într-un mod plăcut, pentru alţii o sursă de energie, însă oricât de benefice sunt efectele consumului de cafea, în multe situaţii excesul poate lăsa urme mai puţin plăcute asupra organismului.

    Continuă să citești
  • 5 Uleiuri esențiale care ajută la tratarea cicatricilor și rănilor

    Cicatricile provocate de acnee, ciupituri de ţânţari şi micile răni accidentale pot da bătăi de cap şi pot fi supărătoare dacă nu sunt luate rapid măsuri adecvate. Cremele, loţiunile şi uleiurile de plante bogate în vitamina E, vitaminele A şi C fac minuni asupra ţesuturilor dermei, favorizând vindecarea. Chiar şi semnele inestetice provocare de fluctuaţiile de greutate pot fi estompate cu ajutorul leacurilor naturale.

    Continuă să citești
  • 3 metode naturale eficiente pentru a renunța la fumat

    Dependenţa de nicotină este o boală care afectează aproximativ 40% din populaţie, însă tot mai mulţi oameni conştientizează riscurile la care se expun din pricina fumatului.Dacă în trecut adicția era considerată o boală pe viaţă, statisticile actuale arată că tot mai mulţi fumători caută metode de a renunţa la această dependenţă care afectează negativ starea de sănătate şi modul viaţă.

    Continuă să citești
  • De ce să ții cont atunci când alegi uleiuri aromaterapeutice?

    Aromaterapia este o metodă eficientă de a trata trupul şi spiritul folosindu-te de efectele benefice ale compuşilor chimici extraşi în general din plante medicinale, însă aceasta este şi o artă care te ajută să înţelegi cum funcţionează organismul.

    Continuă să citești
  • Ceai sau cafea?

    De-a lungul timpului, cele două băuturi au fost mai mereu pe poziție de rivalitate în ceea ce ține de influența lor asupra sănătății. S-au adus și de-o parte, și de alta, argumente solide, uneori chiar au fost demonstrate calitățile curative ale amândorura, prin studii și experimente științifice.

    Continuă să citești
  • Aromaterapia și tratarea depresiei. Recomandările doctorilor

    Anxietatea şi depresia sunt cei mai mari inamici ai omului modern, care de multe ori păşeşte într-un cerc vicios ce macină încet şi sigur starea de sănătate, de confort, încrederea şi fericirea. Conform specialiştilor depresia este factorul care declanşează boli mai grave precum diabet zaharat, insuficiență cardiacă sau insuficienţă hepatică.

    Continuă să citești
  • Top 7 uleiuri aromatice care n-ar trebui să lipsească din nicio gospodărie

    Majoritatea dintre noi au auzit de aromaterapie, un domeniu al medicinei care se bazează pe tratarea a sute de afecțiuni prin utilizarea uleiurilor și extractelor din plante aromatice. Dintre cele mai cunoscute și mai apreciate uleiuri esențiale, am selectat un Top 7 care, după părerea noastră, ar trebui să se regăsească în fiece casă.

    Continuă să citești
  • Sfaturi pentru sănătate: tratarea varicelor cu ajutorul uleiurilor esențiale

    Varicele sunt una dintre cele mai răspândite afecțiuni ale secolului XXI. Aceasta se manifestă prin apariția venelor pe picioare la suprafața pielii. Venele sunt vizibile și inestetice, dar cel mai important, se pot transforma în adevărate probleme de sănătate. Pe lângă disconfortul resimțit, senzația de presiune asupra picioarelor și oboseală, varicele pot cauza chiar inflamații și durere. Dacă afecțiunea se agravează și persoana nu se adresează la medic, aspectul inestetic și disconfortul se pot transforma în boli grave precum ulcerul venos sau tromboflebită. Adesea, medicii recomandă chiar și intervenții chirurgicale pentru a reduce din efectele varicelor.

    Continuă să citești
  • Află cum te poate ajuta aromaterapia să ai un păr frumos

    Îngrijirea propriei podoabe capilare este o preocupare permanentă, la fel ca și restul igienei personale. Cu precădere, doamnele oferă o mai mare atenție acestui proces și investesc mai mult efort și resurse pentru menținerea unui păr sănătos și frumos. Cu toate acestea, căderea părului, îngrășarea, deshidratarea etc. sunt fenomene foarte des întâlnite și care au la origine diferite cauze, cele mai frecvente fiind stresurile, emoțiile negative, eventuale accidente, poluarea, schimbările de anotimp, mătreaţa ș.a.

    Continuă să citești

1-10 of 55

Page:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
Inregistreaza-ti adresa de e-mail si primesti 10 de lei cadou.